PRÁDLOMATKIOSKY

Jsou veřejné automatizované velkokapacitní chytré pračky (platba hotovostí i kartou, sms zpráva před ukončením praní, zamknutí dvířek při startu praní, účtenka na email, v budoucnu platba kryptoměnou, ovládání na dálku, atd.), které jsou veřejnosti přístupné non-stop 24/7 po celý rok.

Pere se v nich eko práškem s možností přidání aviváže (hypoalergenní, bez fosfátů, ECO CERT, neutrální vůně) a je na výběr 8 nebo 18 kg pračka a 18 kg sušička (u nových typů jsou v plánu 9 nebo 20 kg pračky a 20 kg sušička + solární panely na střeše). Za hodinku máš vypráno i usušeno a jelikož se kiosky staví převážně u obchodů (Tesco, Kaufland, Billa, Penny), tak i nakoupeno. Občas se experimentuje a kiosek se zkouší dávat k samoobslužným myčkám na auta (Praha a Brno), odpočívadla u dálnice a další místa.

Si asi teď říkáš, kdo a co si tam tak jako asi pere? Jsou to lidé všeho druhu a nejčastěji tam perou objemné prádlo jako jsou lůžkoviny, deky, záclony či spacáky. A nebo velmi špinavé věci na paintball, ze závodu Spartan race, z malování nebo potahy zasviněné od chlupů psů, koček či domácích lemurů. Další podstatný segment zákazníků jsou firmy (restaurace, hotely, wellnes centra). V neposlední řadě je pak služba určena samotářům, kteří si perou 1x měsíčně a nevyplatí se jim kupovat pračku, plus hradit následné opravy, elektřinu, vodu a prášek.

Na kiosky je také napojená doprovodná služba, kdy k tobě domů přijedou pro špinavé prádlo a do 24h ti ho vyperou, usuší, vyžehlí a dovezou zpět. 

V západní Evropě je několik tisíc téměř totožných kiosků. V ČR je cílem vystavět jich do roku 2025 alespoň 100 a v celé EU téměř další 4 000. Není to tedy jako služba nic převratného a borci nevymýšlí už vymyšlený parní stroj. To geniální na tom je systém, s jakým bratři Holý projekt organizují a vybírají na něho peníze (prostřednictvím crowdfundingu). A hlavně s jakou rychlostí realizují samotné stavby kiosků. Kromě velkých řečí a vizí, mají tedy také zatím i velké činy. 

k datu 1.7.2022 stojí v ČR celkem 41 aktivních kiosků
k datu 1.7.2022 stojí v ČR celkem 41 aktivních kiosků
ukázka prvních 16 postavených kiosků
ukázka prvních 16 postavených kiosků

Zhodnocení naší investice (vklad nejméně 100 Kč) se vypočítává z průměru měsíčních návštěv všech aktivních prádlomatkiosků dohromady. Takže je to dobré rozmělnění rizika. A čím více praní, tím logicky více procent. Při průměrném denním počtu pěti praní na jeden kiosek je zhodnocení investice cca 7% ročně. U deseti praní je to 15% p.a. a při žádném praní 0%. Na vyšší počty by jsem se asi raději nedíval, neboť to nepovažuji za reálné (když tak to pouze milé překvapí). Těch deset praní však ano. Takže per a bude ti práno!

úroková tabulka
úroková tabulka

K tomu zde fungují takzvané generační kiosky, což jsou kiosky, které jsou stavěny z vydělaných peněz už aktivních kiosků. Jednomu kiosku trvá vydělat na jeden generační kiosek přibližně dvanáct let. Dvanácti kioskům to pak trvá rok jeden. Je to takový pasivní příjem z pasivního příjmu. Jsou to drobky (nižší jednotky procent měsíčně), ale časem z nich je dobrý rohlík.

Navíc od roku 2022 se společnost rozhodla propojit celý projekt s kryptoměnami (spíše je na něho nezávisle nabalit), což je naprosto nevyhnutelné pro všechny, kteří nechtějí v budoucnosti dříve nebo později zaniknout. Nyní nám firma ke každé investici, kterou máme klasicky úročenou podle počtu praní, také dává zdarma určité množství vlastních Laundry coinů DRY (každou hodinu jich rozdávají méně a méně), které se budou na burzu upisovat v první polovině roku 2024. Když budou kiosky šlapat, lidé budou prát a kolem kryptoměny se udělá dobrý promo cirkus, tak to může na burze obstát a třeba i vyniknout. A něco i zarobit. Do budoucna bude coin sloužit jako jedno z možných platidel v kioscích, což opět může přitáhnout pozornost. A co má pozornost, to roste. 

Prvních 40 kiosků se koupilo od externího dodavatele z Francie, ale to se změnilo, jelikož se majitelé pouští do vlastní výroby, aby získali větší soběstačnost. Tento krok zabere nějaký čas, ale je logický a do budoucna velmi přínosný pro všechny strany. Níže můžete vidět stavbu úplně prvního vlastního českého prádlomatkiosku, který už je hotový a pere v Příbrami, kde si ho objednalo přímo město  do svého volnočasového sportovního střediska.

Pro mě je to celé lidu přínosná služba (velmi důležité), kterou buď člověk ignoruje a nebo podporuje. Žádná nenávist. Tyto kiosky jsou jako hasiči, prostě si jich buď nevšímáš a když už ano, tak jim fandíš, protože konají dobro. Odstraňují smrad a nečistoty. A jelikož se projekt slučuje s mojí investiční strategií, tak jsem ho v roce 2019 zařadil mezi mé aktiva. 

majitelé
majitelé

Chceš také získat provizi z každého vyprání v Prádlomatkiosku?

1. Vytvoř si účet.

2. Klikni na "Laundry" a vyber si jednu ze tří možností typu investice, které se dají libovolně kombinovat.

3. Zvol si platbu bankovním převodem (nezapomeň na variabilní symbol) nebo kartou.

4. V záložce "Přehled" je ke každé možnosti podpory natočené informační video přímo od majitele projektu. 

5. V sekci "Statistiky a finance" si můžeš zadávat od 100 Kč výběr zisků na tvůj bankovní účet.


Aktivům zdar a čistotě obzvlášť!


Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále www.bezpracejsoukolace.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá tento web údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy. Portál má uzavřené partnerství s některými společnostmi, které jsou zmíněné v obsahu webu. Pokud čtenář použije odkaz směřující na web partnera, můžeme získat provizi, která ale čtenáře nic nestojí. Provize slouží pro další zvýšení kvality obsahu. Skupina důsledně dbá na to, aby provize nijak neovlivnila objektivitu prezentovaných informací, přičemž sama o sobě má vlastní kapitál investovaný ve všech projektech, které jsou zde na webu prezentovány.