PRÁDLOMATKIOSKY

Jsou veřejné automatizované velkokapacitní chytré pračky (platba hotovostí i kartou, sms zpráva před ukončením praní, zamknutí dvířek při startu praní, účtenka na email, v budoucnu platba kryptoměnou Bitcoin a DRY, ovládání na dálku, mluví to na tebe v několika jazycích, atd.), které jsou veřejnosti přístupné non-stop 24/7 po celý rok.

Pere se v nich eko práškem s možností přidání aviváže (hypoalergenní, bez fosfátů, ECO CERT, neutrální vůně) a je na výběr 8 kg nebo 18 kg pračka a 18 kg sušička (u nových typů se už dělají 9 kg nebo 20 kg pračky a 20 kg sušička + v plánu jsou fotovoltaické panely na střeše). Za hodinku máš vypráno i usušeno a jelikož se kiosky staví převážně u obchodů (Tesco, Kaufland, Billa, Penny), tak i nakoupeno. Občas se experimentuje a kiosek se zkouší dávat k samoobslužným myčkám na auta (Praha a Brno), takže kromě prádla budeš taky odjíždět s nablískaným žihadlem. 

Si asi teď říkáš, kdo a co si tam tak jako asi pere? Jsou to lidé všeho druhu a nejčastěji tam perou objemné prádlo jako jsou lůžkoviny, deky, záclony či spacáky. A nebo velmi špinavé věci na paintball, ze závodu Spartan race, z malování nebo potahy zasviněné od chlupů psů, koček či domácích lemurů. Další podstatný segment zákazníků jsou firmy (restaurace, hotely, wellnes centra, sportovní kluby s mnoha špinavými dresy, atd.). V neposlední řadě je pak služba určena samotářům, kteří si perou 1x měsíčně a nevyplatí se jim kupovat do nového bytu pračku, plus hradit její údržbu a následné opravy, elektřinu, vodu a prací prášek.

V západní Evropě je několik tisíc (pouze ve Francii přes 6000) téměř totožných kiosků (ne tak chytrých, jelikož si celý software a platební systém vyvíjí firma sama). V ČR je cílem vystavět a provozovat jich do roku 2025 alespoň 100 a v celé EU téměř další 4 000 (Polsko, Slovensko, Maďarsko) do dalších pěti let. Není to tedy jako služba nic převratného a borci nevymýšlí už vymyšlený parní stroj. To geniální na tom však je systém, s jakým bratři Holý projekt organizují a vybírají na něho peníze (prostřednictvím crowdfundingu). A hlavně s jakou rychlostí realizují samotné stavby kiosků. Kromě velkých řečí a vizí, mají tedy také i velké činy. 

k datu 1.11.2023 stojí v Česku a Polsku celkem 57 aktivních kiosků
k datu 1.11.2023 stojí v Česku a Polsku celkem 57 aktivních kiosků
ukázka prvních 16 postavených kiosků
ukázka prvních 16 postavených kiosků

Zhodnocení naší investice (nejméně 1000 Kč) se vypočítává z průměru měsíčních návštěv všech aktivních prádlomatkiosků dohromady. Takže je to dobré rozmělnění rizika, že si nemusíme vsázet jen na jednoho koně. 

1 praní denně = zhodnocení 1% ročně. A čím více praní, tím logicky více procent. U deseti praní je to 10% p.a. a při žádném praní nula k nule holé kule. Na vyšší počty by jsem se asi nedíval, neboť to nepovažuji za reálné (když tak to pouze milé překvapí). Těch deset praní však ano, moooožná 12, ale to je za mě strop. 

Aktuálně všichni podporovatelé dostávají v průměru 1,205% měsíčně. A to díky tomu, že polovina jejich peněz jde do postavených kiosků, které jim generují zhodnocení podle počtu praní a druhá půlka peněz jde na vývoje celého byznysu, kde je zhodnocení 2% měsíčně (je zde ale podmínka nejnižšího možného počtu průměrného praní, aby byl úrok vyplacený, přičemž se dá tento limit snížit velikostí investice). 

K tomu zde fungují takzvané generační kiosky, což jsou kiosky, které jsou stavěny z vydělaných peněz už aktivních kiosků. Jednomu kiosku trvá vydělat na jeden generační kiosek přibližně dvanáct let. Dvanácti kioskům to pak trvá rok jeden. Je to takový pasivní příjem z pasivního příjmu. Jsou to drobky (nižší jednotky procent měsíčně), ale časem z nich je dobrý rohlík.

Prvních 40 kiosků se koupilo od externího dodavatele z Francie (lze poznat podle staršího designu), ale to se změnilo, jelikož se majitelé pustili do vlastní výroby, aby získali větší soběstačnost. Logický a do budoucna velmi přínosný krok pro všechny strany. Níže můžete vidět stavbu úplně prvního vlastního českého prádlomatkiosku, který už je hotový a pere v Příbrami, kde si ho objednalo přímo město do svého volnočasového sportovního střediska.

Osobně jsem nejednou navštívil hotovou výrobu, kde je k dispozici 800m2. Celý proces jednoho kiosku je rozdělen na 15 kroků, takže se kiosky montují jako ve Fordově továrně a každý den vypadne ven jeden kus (potenciál 3 kusů). U každé pozice je počítač (a prázdná nástěnka), který pracovníky vede krok za krokem a hlídá jim dostupný materiál a tempo práce, včetně přestávek a výkonnosti. 

Pro mě je to celé lidu přínosná služba, kterou buď člověk ignoruje a nebo podporuje. Žádná nenávist. Tyto kiosky jsou jako hasiči, prostě si jich buď nevšímáš a když už ano, tak jim fandíš, protože konají dobro. Odstraňují smrad a nečistoty. A jelikož se projekt slučuje s mojí investiční strategií, tak jsem ho v roce 2019 zařadil mezi mé aktiva. 

majitelé
majitelé

Chceš také získat provizi z každého vyprání smradlavých fusaklí?

1. Vytvoř si účet.

2. Vyber si v backofficu částku, kterou chceš investovat a proveď platbu.

3. V sekci "Výběry" si následně můžeš zadávat od 100 Kč výběr zisků na tvůj bankovní účet.

4. Pokud se do projektu zabouchneš jako já, tak ho šiř dále skrze svůj affiliate odkaz v sekci "Partner" a dostaneš odměnu. Per a bude ti práno! 


Aktivům zdar a čistotě obzvlášť!


Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále www.bezpracejsoukolace.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá tento web údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy. Portál má uzavřené partnerství s některými společnostmi, které jsou zmíněné v obsahu webu. Pokud čtenář použije odkaz směřující na web partnera, můžeme získat provizi, která ale čtenáře nic nestojí. Provize slouží pro další zvýšení kvality obsahu. Skupina důsledně dbá na to, aby provize nijak neovlivnila objektivitu prezentovaných informací, přičemž sama o sobě má vlastní kapitál investovaný ve všech projektech, které jsou zde na webu prezentovány.